Hibrit araçlar hakkında ilginç iddia!


Şarj edilebilir hibrit araçlar; çevre dostu alternatifler olarak tanıtılsa da, bu araçların gerçek emisyon değerleri endişe yaratıyor. Avrupa Çevre Ajansı (EEA) ve çevreci sivil toplum kuruluşu Transport & Environment (T&E) tarafından yayımlanan son veriler, durumun sanılandan çok daha kötü olduğunu ortaya koyuyor. Rapora göre, bu araçlar resmi testlerde belirtilenin tam beş katı kadar daha fazla karbon salıyor.

Hibrit araçlar, doğaya zarar mı veriyor?

2023 yılında trafiğe çıkan ve yakıt tüketim sayaçları ile takip edilen 127 binden fazla fişli hibrit otomobilin ortalama karbondioksit emisyonu kilometrede 139 gram olarak ölçüldü. Oysa bu araçların resmi WLTP testlerindeki değeri sadece 28 g/km.

Benzer bir tablo, 2022 ve 2021 yıllarında da gözlemlendi. 2022’de resmi değer 33 g/km iken gerçek tüketim 137 g/km, 2021’de ise resmi ortalama 38 g/km iken ölçülen değer 134 g/km oldu. Bu veriler, fişli hibrit araçların kağıt üzerinde sanıldığı gibi çevre dostu olmadığını gösteriyor.

Bu tutarsızlığın arkasında, laboratuvar ortamında yapılan ve gerçek hayat koşullarını yansıtmayan emisyon test yöntemleri yatıyor. Testlerde, aracın batarya ile ilerlemesi için gereken süre yüksek tutuluyor, bu da emisyon değerlerini yapay olarak düşük gösteriyor.

Ayrıca, kullanıcıların araçlarını düzenli şarj etmemesi de içten yanmalı motorun daha sık devreye girmesine ve emisyonların artmasına neden oluyor. Bu sorun, özellikle ani hızlanma ya da yokuş çıkma gibi durumlarda da kendini gösteriyor.



Haber Kaynak Linki

Related Posts

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir